reklama

O skúškach a skúšajúcich

Včera som napísal jednu historku z môjho štúdia ako sa dá na Ekonomickej Univerzite v Bratislave získať skúška, stačí aby človek prišiel slušne oblečený. Dnes sa pozastavím nad úrovňou vyučujúcich všeobecne..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (35)
Obrázok blogu
(zdroj: www.vivo.sk)

 Ono tých príhod a prípadov ako vypadajú skúšky na Obchodnej fakulte je neúrekom. Pani profesorka spomenutá v predošlom blogu bola známa tým, že zápočet sa u nej dal vybaviť za balík papiera, skúšku človek spravil ak išiel na ŠVOČ. Iný skúšajúci zasa mojej spolužiačke na ústnej skúške vložil do indexu papierik „Páčite sa mi, zavolajte mi a skočíme na kávu“ a vyrazil ju zo skúšky hoci všetko vedela. Keď na opravnom termíne neopätovala jeho záujem, poslal ju domov s trojkou v indexe.. To, že na niektorých profesorov a docentov veľmi zaberala metóda „pozri sa mi do výstrihu“ snáď ani netreba povedať. Myslím, že tá zaberá všade. A takto by som mohol pokračovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Všeobecne prístup vyučujúcich k študentom nielen na skúškach je pozastavenie. Čo si pamätám, tak povolanie učiteľa sa neberie ani ako povolanie, ale skôr ako poslanie. Tak prečo majú väčšinou k študentom prístup „ja som niečo viac“. Doslova povýšenecké správanie niektorých prednášajúcich. Totálna apatia a nezáujem o to, či ich študenti vôbec počúvajú, respektíve či vôbec na ich prednášky chodia. A hej prednášky sú síce dobrovoľné, ale určite by tam bolo viac študentov ak by prednášky neboli výťahy z kníh, ktoré sa človek aj tak potom učil na skúšku. Človek by na ne chodil práve keby na nich bolo aspoň dačo zaujímavé. Áno dá sa oponovať, že keď prednášajúci vidí, že o jeho prednášky nie je záujem tak rezignuje. Ale práve keby boli zaujímavé tak by bol aj záujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Čo ma na tom celom zarazilo a vlastne aj zaráža najviac je, že tento prístup majú všetci. Či už je to ostrieľaný profesor, ktorého rukou prešlo už pár tisíc študentov, alebo či je to doktorand. Je to jedno. Tiež mi celkom nešlo do hlavy ako môže jeden profesor, ktorý za minulého režimu prednášal a obhajoval socializmus zrazu oduševnene prednášať o výhodách Európskej únie. Jasné, nemôžem hádzať všetkých do jedného vreca. Na šťastie sa našli výnimky, ktoré ma presvedčili, že aj na EUBA sa nájdu skutočné kapacity. A som veľmi rád, že ma aj učili, prípadne mali na skúške.

 Možno si teraz niekto povie, veď si skončil tú školu tak čo sa ozývaš. Hlavne keď som bol jeden z tých študentov, čo štúdiom doslova preplávali po prúde. Ale štve ma to. Chodil som dva roky na Wirtschaftsuni vo Viedni, tak môžem trochu porovnávať. Od vybavenia školy, spôsobu štúdia až po prístup prednášajúcich k študentom. Vyučujúci tam mali k svojim študentom úplne iný vzťah, veľmi radi s nami diskutovali nielen cez prednášky alebo cvičenia. Nie raz sa mi stalo, že na prednáške som musel sedieť na schodoch. Na skúške nikoho ani nenapadlo vytiahnuť niečo také ako ťahák. To, že celková úroveň učiva mi prišla nižšej kvality (čo bol jeden z dôvodov prečo som odišiel) je už druhá vec. Tak sa len tak pýtam kedy sa aj my dostaneme aspoň na takú úroveň vo vzťahu vyučujúci – študent...

Jaroslav Zelenka

Jaroslav Zelenka

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

človek, ktorý by bol schopný ísť hrať futbal aj so zlomenou nohou.. ale inak som úplne normálny a mám pekný život Zoznam autorových rubrík:  FikciaUvažovanieSpomínanieSúkromnéNezaradenéAko som cestovalŠportové frky

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu